Mathos Cup

Pravila natjecanja – sekcija programiranja

MathOS Cup, sekcija programiranje, prvo je ekipno natjecanje učenika srednjih škola u natjecateljskom programiranju. Vrsta zadataka koje će ekipe rješavati su najsličnije zadacima s natjecanja iz informatike, kategorija Algoritmi.

Svaka ekipa se sastoji od tri učenika, s ograničenjem da barem jedan učenik u ekipi ne smije biti polaznik četvrtog razreda, te nastavnika mentora (mentor može biti i punoljetna osoba koja nije zaposlenik škole).  Svaka ekipa treba izabrati vođu ekipe kojeg zovemo glavni lega ekipe. Sva eventualna komunijacija i prigovori od strane ekipe idu isključivo preko glavnog lege ili nastavnika mentora ekipe.

Natjecanje se odvija u dva kruga, a prvi krug se održava online. Najbolje ekipe iz prvog kruga kvalificirati će se u drugi, finalni krug, koji će se održati uživo (on site) u zgradi fakulteta u Osijeku. Najbolji timovi u drugom krugu osvojit će vrijedne nagrade kao i dodatne bodove pri upisu našeg preddiplomskog studija Matematika i računarstvo.

1. KRUG NATJECANJA

Način održavanja: online.

Datum: 8.03. (petak), početak u 9h.

Trajanje: 3h

Pravila: Natjecanje će se izvoditi online na našem računalu https://tesla.mathos.hr, na kojem je instaliran sustav za natjecanja.

Svakom timu će biti dodijeljeno korisničko ime i lozinka nekoliko dana prije natjecanja. Taj korisnički račun će se koristiti tijekom natjecanja.

U slučaju da učenici nemaju mentora nastavnika, i dalje se mogu neslužbeno natjecati u prvom krugu, ali neće moći prisustvovati drugom krugu natjecanja.

Za vrijeme natjecanja, jedan natjecatelj svakog tima šalje rješenje na sustav instaliran na teslu koji radi automatizirano vrednovanje točnosti i efikasnosti poslanog rješenja.

Dodjeljivati će se i polovični bodovi, a samo natjecanje će se sastojati od 10 do 15 odabranih zadataka.

Za rješavanje zadataka (pisanje koda) dozvoljeno je korištenje samo jednog računala po timu, dok se još jedno računalo smije koristiti samo za čitanje zadataka.

Na natjecanju se mogu koristiti sljedeći programski jezici:

  • C (gcc 9.4.0): `gcc -std=c99 -Wall -DONLINE_JUDGE -O2 -lm -fmax-errors=5 -march=native -s`
  • C++ (g++ 9.4.0): `g++ -std=c++17 -Wall -DONLINE_JUDGE -O2 -lm -fmax-errors=5 -march=native -s`
  • Python 3 (CPython 3.8.10 ili PyPy 3.6.9)

Način bodovanja je sljedeći:

  • Svaki zadatak ima određen broj grupa testnih primjera.
  • Bodovi za grupu testnih primjera mogu biti parcijalni. Primjerice, ako program vraća točno rješenje za pola testnih primjera, tim dobiva pola bodova za tu grupu.
  • Od svih pokušaja rješenja pojedinog zadatka, u obzir se uzima samo onaj u kojem je postignut najveći broj bodova.
  • Kao vrijeme slanja rješenja gleda se vrijeme proteklo od početka natjecanja do slanja najboljeg rješenja.
  • Ako dva tima imaju jednak broj bodova, bolji je onaj s manjom sumom vremena slanja rješenja po svim zadacima.

Primjerice, neka zadatak ima dvije grupe testnih primjera i neka svaka grupa nosi 50 bodova. U prvoj evaluaciji rješenja tim ostvari redom 30 i 20 bodova, a nakon ispravka redom 10 i 30 bodova. Ukupan broj bodova tada iznosi 50 jer je u prvom rješenju postignut veći broj bodova negu u drugom.

Nakon natjecanja timovi će imati pravo žalbe na rezultate natjecanja. Žalbe će se podnositi na e-mail adresu mathos.cup@mathos.hr unutar 60 minuta od završetka natjecanja, a odluku o žalbi će donijeti organizacijski tim natjecanja.

2. KRUG NATJECANJA

Mjesto održavanja: Fakultet primijenjene matematike i informatike (računalni praktikum 1 na prvom katu, te računalni praktikum 2 i računalni praktikum 3 u prizemlju zgrade). 
Datum: 10.05. (petak)
Trajanje: 2h
Početak natjecanja:  11h
Završetak natjecanja: 13h
Vrijeme za žalbe: 13h-13:30h
Proglašenje i dodjela nagrada: 14:30h
Pravila: Ekipe koje se kvalificiraju  u prvom krugu stječu pravo nastupa u završnom, drugom krugu natjecanja koje će se održavati uživo na Fakultetu. Ekipe će biti fizički smještene u računalnim učionicama. Svakaka ekipa će smjeti koristiti samo jedno računalo, stoga će biti važna dobra organizacija unutar svake ekipe.
Internet će biti nedostupan za vrijeme natjecanja.
I u ovom krugu vaša rješenja bit će vrednovana našim internim evaluatorom, te će se dodjeljivati polovični bodovi.

Promo video

Učenici III gimnazije

Organizatori

Sekcija matematika
  • Ivana Kuzmanović Ivičić
  • Ivana Crnjac
  • Matea Ugrica
  • Ivan Papić
  • Aleksandra Floreani
  • Mirna Čalija Matijević
  • Mirta Vujnovac
Sekcija programiranje
  • Sanja Grabusin
  • Dražen Jakopović
  • Domagoj Matijević
  • Mateja Đumić
  • Tomislav Prusina
  • Zvonimir Haramustek
  • Višen Pavlica
  • Leon Mamić
  • Mario Živić